Vidergivelse af "dårligt" gen?

1 indlæg • Side 1 af 1

Vidergivelse af "dårligt" gen?

Indlægaf unicorn » ons dec 14, 2011 4:03 pm

Hej med alle jer.
Jeg er 35 år, kvinde som har en subklassedefekt med MBL=0 Jeg er i behandling med immunglobulin.

Jeg har to piger, på 14 og 7 år. Min ældste datter har en bindevævssygdommen MCTD desuden har hun svær MBL mangel.
Min yngste datter har også svær MBL mangel, lidt nedsat Igg og mange problemer med sin mave. Disse problemer har været der siden hun var ganske lille. Man mistænker en tarmsygdom.

Min families sygehistorie er defus, med meget sygdom af div. arter, mange autoimmune... som mine børns jo også er.
Vi har 5 tilfælde af type 1 sukkersyge i min nærmeste familie, mor, moster, kusine og mormor. Dette er meget usædvanligt.

Min mor døde som 50 årig. Hun var altid syg af div. infektioner mm. Min bror blev ramt af meningitis som helt lille. 2 gange i træk og er idag svær autist. Han er ikke ellers ramt.

Jeg er interesseret i at høre om der er andre der har en ligende historie, evt. den generelle familiehistorie eller vidergivelse af jeres dårlige gen til jeres barn/børn.
Er jeres sygdom vidergivet 100% ens eller har det forskellig art som i vores tilfælde. Eller andet??

Høre meget gerne fra jer.
unicorn
Registreret Bruger
Registreret Bruger

1 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Generelt