Ondt i benene?

10 indlæg • Side 1 af 1

Ondt i benene?

Indlægaf HBD » tirs jun 01, 2010 5:59 pm

Kære alle,

Min søn lider meget af ondt i benene. Han vågner om natten og græder og har frygtelig ondt i benene - særligt omkring knæ og i læggen.

Vores læge siger det er vokseværk!?

Nogle der har erfaringer med det??

Mange hilsner
Helle
HBD
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Re: Ondt i benene?

Indlægaf amgajda » tors jun 03, 2010 10:55 am

Vi har samme problem med vores datter på snart 4, som har hypogammaglobulinæmi.
Jeg vil tage det op til vores næste ambulatoriekontrol. Jeg synes mange immun-børn klager over smerter i led, og en del aflaster jo også i kørestol af og til.
Mange hilsner AM
amgajda
Voksen
Voksen

Indlægaf SUSAN1969 » tors jun 03, 2010 4:42 pm

Hej

Ja vi kender skam også til problemet med ømme ben. Har snakket med vores læge på Hillerød sygehus, men han havde ingen forklaring på dette...kun at vi ikke var de første der nævnte det. Hvis nogen finder ud hvad der hjælper, er jeg meget interesseret i at høre fra Jer.

Hilsen Susan
SUSAN1969
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Indlægaf SUSAN1969 » tors jun 03, 2010 4:45 pm

Hej igen

Glemte lige at fortælle at vi har købt en elektrisk læg masage app. i Bilka til 200kr. Det hjælper en lille smule på læggene siger min søn på 10år.

Hilsen Susan
SUSAN1969
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Indlægaf Lotte » lør jun 12, 2010 4:51 pm

Kære alle
Ja, ondt i benene kender vi også til. Johanna på 12 år har haft rigtig mange smerter i sine fødder det sidste års tid. Mest i forbindelse med og efter belastning. Hun får ikke immunglobuliner for tiden. Er der mon nogen der har erfaret om det hjælper når barnet kommer i behandling med immunglobulin ?
Hilsen Lotte
Lotte
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Indlægaf SUSAN1969 » søn jun 13, 2010 6:26 pm

Hej

Vores datter på 6 år er i behandling med imungloboliner og snakker aldrig om at hun har ondt i benene. Men vores søn på 10 år er ikke i behandling med imungloboliner og har tit ømme / stive ben. Han har dog ikke en imundefekt som sådan, men er konstateret lav i de samme subklasser som vores datter....forskellen er bare at han klarer sine infektioner selv, så derfor siger lægerne at der ikke er tale om en imundefekt.
Så ud fra dette, kunne imunglobolinerne måske godt have indflydelse på øm-heden i benene ?
Andre der har erfaring med dette ?

Hilsen Susan
SUSAN1969
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Indlægaf nette » fre jun 18, 2010 9:25 am

åh ja vores Anders har daglige smerter i ben, fødder, hænder og arme, hofter.
Her gives Panodil nogle perioder hver 4 time og ellers 1-2 gange dagligt.
nette
MBL
MBL

Indlægaf noahemil » tirs jun 29, 2010 1:06 pm

Hejsa:
Jeg har to drenge der er i behandling med imunglobulin men det er kun den ene der klager over ledsmerter.
Jeg har selv lige fået konstateret for lavt IgG og døjer rigtig meget med ledsmerter, lægen har forklaret at der er i ledene sidder immunforsvar og hvis en forsvar er svækket kan man lide meget af led smerter. Men hvis vi tænker på når selv raske mennesker der f.eks. har influenza får ledsmerter giver det vel egentlig lidt sig selv, at os der har et forsvar der ikke virker ofte har ledsmerter. Lægen sagde til mig, at der ikke var noget at gøre ved det :(

Hilsen Kristina
noahemil
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Indlægaf Helenesmor » ons okt 13, 2010 11:06 am

Helene på 7 år har også ofte ondt i kroppen:-(, i sær om morgenen, hun kalder de gigt, som vi jo kender min mormor med:-)

Kh. katrine
Helenesmor
Registreret Bruger
Registreret Bruger

Indlægaf pskov » tors okt 14, 2010 1:08 pm

Hej Alle.
Vi har tre børn med IGA defekt. Ingen af dem får imunglobulin. Den mindste havde det rigtig skidt i sine ben da hun var ca 2-3år. Det kom specielt om natten og hun kunne ikke gå på benene men kom kravlende med gråd og mange smerter... Vi bæev indlage i Kolding men de kunne ikke finde ud af noget... Vi havde heldigvis optaget det så de kunne se det med egne øjne... Vi gik til kiopraktor og til sidst en fys som hedder Torben Eriksen i Horsens som lavede en speciel behandling på hende omme i lænden. Der sidder nogle" fjernbetjeninger" ned i benene og disse blev behandlet. Det gjorge ondt men hjalp. Hun har siden haft et par tilbagefald men nu er det som om der ikke er mere..... Vi behandlede også selv efter anvisning....Skriv endelig hvis I vil vide mere

Jeg har ikke hørt det med at børn har ondt forskellige steder mår man har IGA defekt.. Det undrer mig at min immunolog ikke har haft nævnt dette...

Venlige hilsner Pia
pskov
Registreret Bruger
Registreret Bruger

10 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Generelt